Thursday 3 August 2017

Take the Challenge


Assalamualaikum w.b.t.

Ok baru balik dari meronda-ronda kampung halaman dengan skuter adikku sementara masih bercuti di kampung, ditemani oleh bonda dan anakanda ku..serious memang bertahun tak jenjalan kawasan masa zaman kanak-kanak aku bermain berlari-lari dulu, ya allah rindu sangat banyak dah berubah. Terubat rindu mengimbau kembali zaman aku kanak-kanak. 

Dah cukup lah mukadimah aku, back to main topik, apa yang aku tulis kat atas tu "tak the challenge" tu kan, apa kebenda nk take challenge ni,, ok cmni aku nak berkongsi pengalaman tak lain tak bukan bekisar dengan dunia jahitan a.k.a. tukang jahit ni yer, memandangkan aku ni tak berguru orang cakap tak pernah pergi kelas formal, suma study dan praktis sendiri je, bilamana ada task baru (fesyen) yg tak pernah aku sentuh ni memang akan berlarian la mengoogle ilmu yang insan lain kongsi sana sini aku ambil, blend mix and matchkan then apply untuk merealisasikan impian customer aku.  

Alhamdulillah setiap kali aku accept challenge tu setiap kali itu la aku up kan knowledge dan skill aku.  Kata kuncinya kat sini jangan mudah menyerah kalah, yakin aku boleh buat, aku mampu buat dan bila terhasilnya usaha kita tu ya allah tak terkata happy nya tu hihi,, puas sangat rasa....

kali ni task baru aku customer request dari aku fesyen cam pix bawah ni , tapi nak kurung moden bukan dress cam baju dlm pix dia pakai tu, kalau tengok ni mesti ada yang cakap ala susun-susun je kain tu ehe, tapi kalau salah potong mmg tak kan dapat alunan cun cm tu, tau tak aku cilok teknik potong langsir scallop sebab aku rasa sama ja teknik dan memang boleh apply sgt untuk scallop baju ni eheh..happy tak terkata sebab main redah dan taram aku ni menjadi haha..betul la orang cakap jadi tukang jahit ni kadang kena jadi kreatif dan sometimes kena act macam engineer sebab banyak juga formula dalam seni jahitan ni ,,,



customer sent pix request design ni, tak silap braidsmaid sariyanti pakai ni :-)


 struggle jugak nak dapatkan alunan scallop tu


walaupun bukan size aku tapi kena try jugak di badan sendiri nak tengak cantik ke buruk ke jadinya :-)


tara jadi jugak kan tangan tu cape tangan tu customer request,.puas jugak pusing sana sni almaklumlah tailor cabuk je pon aku ni :-)

ok nampak tak imaginasi tu kadang-kadang sangat lah penting jadinya kena pandai apply perhati sekeliling mana sama try apply haha, kalau ada student belajar dengan aku memang stresss juga rasannya ni ...


hihi sama je kan rupa langsir tu kikiki

sekian perkongsian aku pada hari ini, jumpa lagi yer...nak siap pergi pasar malam jap kot2 la tengok sekeliling dapat idea baru kan haha..

11 comments:

  1. wahh,mantop laa tailor.. hebat2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nk main redah ni if x jd mundur la jwbya hehe

      Delete
  2. Cantiknya. Kira terror lah ni. Nanti one day nak tempah dengan akak lah hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq 😀 Idok la terror main redah.ni ..insyallah blh je😀

      Delete
  3. haaaa tudia kreatif engineer + tailor = mantop!
    daripada imagine langsir blh dpt scallop dress.
    mau tak power! jenuh mikior nk dptkan hasil tu haaa hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha x leh jd engineer real or bertauliah jd yg sipi2 ckp la ye haha..tq anamizu

      Delete
  4. Wahh pandai amik contoh dah reka sendiri...hebat! Boleh pergi jauh ni...

    ReplyDelete
  5. Cantik... :D Sis ada butik ke sis?

    ReplyDelete
  6. Betul-betul take the challenge u, tengok sekali je dah tertarik. Serious cantik, boleh asah lagi tu buat baju glamor2 next year kan.

    ReplyDelete